Syskonbarnen

Förr förra helgen när mamma och pappa var här så tog jag med min nya kamera till syrran och det blev lite kort på mina älskade syskonbarn. Här är några av de alla kort som blev. Hanna är nu 9 månader och Sander har hunnit bli 2,5 år. Mormor och Morfar syns lite på bilderna med.

Kram på er!!

Träning

Ja denna veckan har det varit att glida runt i stan. Oslo är den sämsta staden jag har varit i när dte gäller snöröjning. Stora delar av stan ligger i decimeter med modd. Och det har inte snöat mkt den sista tiden utan detta kom över julen. Helt otroligt och nu går det inte att gå brevis husen eller för där hänger det stora istappar hängande från taken. Skoj, jag blir trött i knäna för man glider runt så mkt på isen och modden men nu hoppas jag att det bara blir bra.

Men i tisdags var jag på friskis och svettis och skrev in mig och sedan så var jag på mitt första pass på torsdagen. det var ett pass för överviktiga och jag tyckte beskrivningen var lite mesig men jag tänkte jag går dit och provar i alla fall.

När jag kommer dit så ska man typ hälsa på alla för det var något samkväm över det hela, hmm!! Sedan så började vi, om vi säger så att jag var den nya i passet men jag var den som klarade det bäst. Vid ett tillfälle, gäspa jag, haha!

Nä jag ska gå tillbaka och gå bacis passet istället. Man vill ju vara trött när man har tränat. Men annars har jag kört zumba, den där träningsdvd två gånger denna veckan med. SÅ känns som en bra början i alla fall.

´Hoppas ni har det underbart allihopa :)

Mysigt med Jul!

När jag kom hem från jobbet i fredags så satt mamma och pappa i soffan, det var mysigt att bli mött av någon när man kom hem från jobbet. Vi började med att gå till thairesturng som jag varit på tidigare. Och jag bjöd dem på middag där för allt de har gjort för mig det senaste. De älskade maten och vi lämnade inte mycket kvar på tallrikarna, bra!

Sedan var det julen och julklappar!

Se så glad man kan bli av allt underbart som ens släkt köper till en. Detta är små bilder på några av sakerna jag fick. Annars så fick jag sängkläder, skyddslins till min nya kamera, slevar, slickepott, visp och sådant i romantiska färger.  Och en underbar bok om fotografering, här ska lära sig.

Pappa och mamma hade också med sig julkola och en kaka som mamma alltid gör bara på jul. Jag kan verkligen inte klaga, jag har fått allt som hör till jul fast jag inte ens var hemma. Jag har en så underbar familj, love u so mush!!

Annars i helgen så bubblade vi i syrrans nya jacuzzi!!!
Ja ni läser rätt min syrra har köpte ett massagebad som står på deras terass. Så där satt vi i 37 graders bubblande vatten med mössa på huvudet och drink i handen och tittande på vyn av Oslo på andra sidan bukten. Inte så dumt, ska ta kort på det nästa gång!

Min nya kamera!!

Denna våren i Oslo har jag lovat att jag ska hitta på lite saker, hitta på lite nya saker och njuta av att vara i en större stad och dess möjligheter.

Det första saken jag unnat mig och utmanar mig med är en systemkamera. För de pengar som jag fick över av lägenheten så unnar jag mig att köpa mig en kamera. Resten ska allt in och sparas men denna kameran köpte jag mig. Plus ett lite bättre objektiv! Kameran heter Nikon D5000.

Sedan nu har jag anmält mig till en fotokurs som börjar i mars. Ska bli så skoj!!

Det var den första saken som jag utmanar och gör för att ha en underbar vår. Nu imorgon kommer mamma och pappa hit till mig. Jag ska få mina julklappar!! Hihi ska bli skoj, så min nästa blogg handlar nog om mina julklappar. Ha en skön torsdag folk.

KRAM :)

Underbar tid i Beijing igen!!

Ja jag vet jag skulle ha bloggat för länge sedan men nu kommer den i alla fall. Jag mötes upp på flygplatsen av två underbara människor och en skylt, se där va det visste ni inte va!! Det roliga är att jag reagerade på skylten vad säger det om mig, hihi!!

Detta var första middagen i Beijing, ni som varit där vet hur gott detta är och se broccolin en av mina favoriter.

Jag tänker inte dra hela semster för er det tror jag inte ni vill höra om. Men här har ni lite bilder från julafton, inte dåligt att få sådan här julmat på andra sidan jorden va. Vi hade med oss massa från Sverige, fanns mera som inte är med på korten också. Paketet med god jul på är morfars leverpastej och den var underbar morfar, underbar!!

Sedan på juldagen så var det dags för första besöket till Lilys nail, det blev ögonfransar, manikyr, pedikyr, massage ja en himla massa behandlingar och jag mådde som en drottning igen. Sedan var det dags för fest. Ja jag kan erkänna att jag blev lite onykter och skoj hade vi. Vi spenderade de flesta kvällarna på Lugas en sportbar med biljard, drinkar, mat, dj, go personal och underbara nya vänner.

Detta är några bilder som jag tog på en promenad runt Kerstins kvarter. Se fåglarna smarrigt va. Sedan på det andra korten så är det Kerstins hus i bakgrunden.

Under de närmsta dagarna så umgicks jag och Kerstin, vi gjorde det vi kände för vilket innebar. Shopping, go mat, hou hai, massage, party och lite serier på tv när vi var hemma och slappa eller gjorde iordning oss.

Sedan vart det nyår, och vilket nyårsfirande det blev. Det är nog det ni behöver veta, haha!! Vi hade skoj, kanske inte lika skoj dagen efter men men. Lite bakis på första gången på länge, jag brukar inte bli bakis.

Jo min tid i Beijing och med Kerstin var underbar den tog bara slut för fort óch nu vet jag inte när jag kommer tillbaka :(

Plus att nu har man flera vänner man saknar, men har man inte det så kanske man inte levt så gott liv.

Jaja det var lite gobitar från min resa, hoppas ni hade en skön jul. Och förresten nu på fredag ska jag få mina sista julklappar och dela ut de jag köpte i kina.

Saknar många fina vänner bara så ni vet!!

Vilken resa, och då pratar vi bara om flyget

Jag börjar med allt om flyget. Jag tar det underbara med resan sedan. Okej flyget till Beijing vet ni ju lite om, var 5 timmar sen men fick ju sitta i Buisness. Det var underbart!

Men resan hem igen, oj oj oj. Det började med att det hade snöat en hel del i Beijing så när vi försökte få en taxi ut till flygplatsen så var det väl den 9nde som stannade och släppte in oss. De andra bara frågade vart vi skulle och sa nej. Så jag hann bli lite nervös innan han tog emot oss. Men sedan körde han ut i ca 35-40 kilometer. Men vi kom ju dit i alla fall.

Sedan när jag lämnat in väskan så tog vi lite frukost på starbucks. Sedan var det dags för det hemska hej då till Kerstin, det är alltid lika hemskt att säga hej då till henne. Men var ju tvungen. När man ska till gaterna i Beijing så måste man åka ett litet tåg en bit. Så in i tåget och dörrarna stängdes. Vi hann inte mera än ca 40 meter innan ngn drog i nödbromsen och vi flög inne i tåget. Efter det så medelade de att tåget var sönder och någon skulle komma och laga det. Kan ju nu påstå att jag började bli lite stressad, det är ju inte så att man har hur många timmar på sig som helst när man går på det där tåget.

Givetvis så kunde inte han laga det och efter ca en halvtimme så fick vi gå ur tåget och ut på ngn sorts metallräcke och in i ett tåg som de ställt framför det trasiga. Sedan av ngn anledning så körde de detta tåget så sakta fram till gaterna.

Så när jag lämnar tåget så står det bording på mitt plan och jag bara springer till säkerhetskontrollerna. Då ska man först igenom en där de kollar pass, biljett och en lapp man fyllt i vart man varit och varför och sådana saker. Den tar tid, så jag står och hoppar framför kvinnan som kollar mitt pass. Sedan genom säkerhetskontrollen som gick bra.

Sedan var det bara att snabbt kolla vart det var mitt plan stod och springa. När jag kommer fram så är det 3 personer före mig i bordingkön och bakom mig kommer det flera springandes. Så glad men stressad går jag på planet och finner min plats vid nödutgången, sedan satt jag där i tre timmar innan vi kunde lyfta, tjoho!!

Tydligen i Beijing så har de bara en sådan apparat som kan spruta på vätskan som tar bort snö och is på planet så där stod vi klara i tre timmar. Så när vi väl landar i Finland sedan så har jag ju missat mitt anknytningsflyg med över 1,5 timme. Så de hade ordnat ett hotellrum över natten. Jag frågade ska jag ta ut mitt bagage, nej det ska du inte. Jag frågar när jag checkar in nästa morgon, är mitt bagage med på planet nu. Ja det är det svarar damen.

Vad tror ni var det med??

Jag skulle ha landat den 3 jan kl 16.30 jag landade den 4 jan kl 13.30 så 20 timmar sen. Och nu sitter jag här efter ex antal samtal och sådan och väntar på min väska och hoppas den nu ska komma som de sagt och det är nu den 6 jan kl 18.20. De sa efter 18!!

Håll tummarna för min väska, för nu vill jag ha den!